Panevėžio lopšelio-darželio „Pasaka“ mokytojos Jurgita ir Dovilė 2023m. spalio 16–21 dienomis dalyvavo Erasmus+ programos tarpkultūrinės kompetencijos ugdymo kursuose „Kompetencijos ir supratimas daugiakultūrėje klasėje“.
Didžiausias ir svarbiausias tikslas – tarpkultūrinio sąmoningumo ir tarpkultūrinės kompetencijos ugdymas klasėje. Ši tema tampa itin svarbi, nes gyvename globaliame pasaulyje, kai ribos tarp valstybių beveik išnykę ir kasdien vis daugiau žmonių emigruoja į kitas šalis studijuoti, dirbti, gyventi. Tikimasi, kad mokymai, kuriuose dalyvavo mokytojai, tiesiogiai prisidės prie įstaigos plėtros ir leis pasiekti strateginius tikslus. Pedagogės įgijo žinių, kaip ugdyti vaikų sąmoningumą, suprantant savo ir kitų kultūrų panašumus ir skirtumus, gebant skirtingų visuomenių ir kultūrinių sluoksnių nariams sėkmingai ir tinkamai bendrauti ir bendradarbiauti. Taip pat, dalyviai kalbėjo ir apie patyčių prevenciją mokyklose. Suprato, kaip galima vaikus mokyti bendrauti draugiškai, be patyčių bei stabdyti jų agresyvų elgesį, išmoko patyčių prevencijoje taikyti universalias priemones, tinkamas dirbant su įvairaus amžiaus vaikais.
Mokymai Veronoje atliepė visus lūkesčius
Veronos senamiestyje įsikūrusiame mokytojų ugdymo centre mokymus vedė kompetentinga lektorė Ilaria Barbieri. Ji padėjo suvokti tarpkultūrinės kompetencijos diegimo daugiakultūrėse klasėse svarbą, surasti mokymo metodus, kurie labiau tinka tarpkultūrinėms klasėms, išmokti vadovauti pokalbiui ir dialogui, taikyti skirtingas technikas ir metodus supažindinant mokinius su skirtingomis kultūromis, padedant vaikams susidraugauti. Dalyviai išmoko atpažinti ir sužinojo būdų sustabdyti patyčias mokykloje. Mobilumo dalyvės pasidalino patirtimi su savo darželio bendruomene, mokytojai planuoja organizuoti žaidybines praktines veiklas, kurios padės suprasti pagrindinius darbo tarpkultūrinėje grupėje principus, kvies diskutuoti apie iššūkius. Tikimasi, kad įgytos žinios paskatins mokytojus drąsiau veikti ir įtraukiojo ugdymo sąlygomis.
Panevėžio lopšelis-darželis „Pasaka“ vykdo Erasmus+ tarptautinį projektą Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000115498 – AŠ kaip ir TU (AkiT).
Nuotraukos J. D., D. J., M. T.
16Lap2023
Ryto ratą pradėję projekto „Liečiu – jaučiu tave“ pasisveikinimu, grupės kamputyje radome dėžutę su užuomina, kurią su mokytojos pagalba atspėjome. Joje radome „didelį ir pilką po egle tupintį …“ ir „raudonskruosčius , rubuiliukus tris…“. Logopedė Irena pakvietė vaikus ir svečius paklausyti sekamos pasakos „Trys paršiukai“. Visi žinome, kad pasakas rašo suaugę žmonės, o vaikai turi nepaprastų galių – kurti pasaką taip kaip ją mato ir supranta. Išklausę jos nusprendėme, kad pavirsime mažais paršiukais ir statysime jiems namus. Bet svarbiausia užduotis bus uždengti stogą, kurio net pats baisiausias pasakų vilkas negalėtų nupūsti… Nustebę ir nedrąsiai vaikai ėmėsi darbų: keliavo taku miške, atrasdami rudens gėrybių ir jas patys kurdami, konstravo namą iš kaladėlių, statiniui panaudodami gamtinę medžiagą, antrines žaliavas.
Dirbdami vaikai lavino smulkiąją motoriką, mokėsi bendradarbiauti. Dengė stogus šiaudais, pagaliukais ir plytomis (inžinerija), skaičiavo pasakų veikėjus (matematika), atliko bandymą, atrasdami atsakymus patys. Vaidino, žaidė, atliko pūtimo pratimus – padėjo vilkui nupūsti stogus, o kad darbas sektųsi geriau, su mokytojomis dainavo. Vilkui pavyko nupūsti du stogus, todėl padarėme išvadą, kad jie buvo statyti iš per lengvų medžiagų. Iššūkis buvo įveiktas, o vaikai likusią dieną tyrinėjo ir iš įvairių daiktų, žaislų statė namus paršiukams…
Pailsėję ir išsitraukę paršiukų rašytus numeriukus, atliko diferencijuotas užduotėles ir pasivaišino obuoliais (pasakų knygoje rašo, kad tai buvo paršiukų skanėstai)…
Mokytoja Jolanta ir logopedė metodininkė Irena
Nuotraukos J. V. ir K. K.
Be Panevėžio lopšelio-darželio „Pasakos“ sutikimo, draudžiama šiame puslapyje paskelbtą informaciją bei nuotraukas ir / arba filmuotą medžiagą naudoti kitose svetainėse arba platinti kuriuo nors kitu pavidalu.
9Lap2023
Apsilankėme Panevėžio gamtos mokykloje. Čia sudalyvavome edukacinėje veikloje ,,Knygos draugas”. Buvo ugdomos pažinimo, gamtos mokslų, socialinė, emocinė kompetencijos. Sužinojome kas yra knygos draugas, kaip saugoti, tausoti gamtą, iš ko galima pasigaminti knygoms skirtuką. Analizavome džiovintų augalų savybes ir jų panaudojimą kūrybiniuose darbeliuose. Vaikai dirbo ir džiaugėsi įdomia veikla. Po atliktos kūrybinės užduoties smalsiai apžiūrėjome mokyklos zoologinę kolekciją. O kiek buvo klausimų ir emocijų! Norėsime į šią mokyklą sugrįžti ir išbandyti kitas edukacijas.
„Boružiukų“ gr. mokytoja Diana
Nuotraukos D. P.